Street Fighter X Tekken: Gems, DLC Talk

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    • El Kolossus schrieb:

      Street Fighter x Tekken : DLC Chars am 31 Juli !

      WHAAAASSSUUUUP ?! Capcom hats endlich geschafft ! Ich freu mich auf den Tatsu Nerf und auf Lars !

      alle changes (KLEINER auszug) sind sehr sehr sehr nice.da wurde direkt auf die community gehört. ich hoffe nur es ist nicht zu spät... neurlich mal on geweswen und es war EINE lobby aus EU da. hoffe das game wird weiter gepushed und mit tunier geld gesponsort damit es wieder aktiver wird.
      我道
    • Toki` schrieb:

      ich sehe keine raven nerfs, was ist da los?
      so wird das game selbstverständlich weiter unspielbar bleiben.

      die kommen bestimmt, denke mal das wird nen overhaul und nicht nen mini-balance patch. :3

      außerdem wird bestimmt nicht nur rolento's s.lp generft sondern bestimmt von den meisten, wenn nicht allen chars die einen ähnlich guten haben.

      edit: seit 20 min lobby auf - keiner da x) - traurig =/
      我道
    • Prügel aus Prinzip schrieb:

      Naja werd mir es nochmal überlegen mit SFxT anzufangen, wenn es wieder mehr leute spielen.


      Ich fürchte dass diese Mentalität (wenn auch verständlich), diesem Spiel nur weiterhin schaden wird.
      Jeder wartet darauf , dass Leute eventuell mit dem Spiel wieder anfangen und somit kommt nie was zu Stande.


      Schade.

      Der Mix aus miesem Launch, problematischen Mechaniken, einer Community welche das Spiel von Anfang an gemieden hat (größtenteils unverdient), DLC Debakel und anderer Mist hat diesem Spiel hart zugesetzt.

      Das negative hat zu große Wellen geschlagen, und obwohl das Game ne Chance gehabt hat gut zu werden haben viele damit schon abgeschlossen.




      Aber vielleicht irre ich mich ja und das Spiel bekommt ein zweites Leben.
      Wäre cool.
      Mal sehen wie die EVO finals aussehen.
      Wobei das auch schon mies ist, dass der nette Herr Evo Betreiber selbst von Anfang an versucht hat den Erfolg dieses Spieles zu manipulieren.
    • Wie war das nochmal?
      Die SF4 Spieler haben als erstes die vielen Baustellen von dem Spiel entdeckt und deshalb dem Spiel den Rücken gekehrt. Aber nach 2 Wochen darf man ja kein Spiel beurteilen. Erst müssen die "erfahrenen Spieler" mehrere Wochen das Spiel zocken, um zu dem selben Ergebnis zu kommen.

      Das Spiel hat meiner Meinung nach noch Potential. Hat aber einen sehr schlechten Start aufgrund verschiedener Kleinigkeiten hinnehmen müssen. Das es jetzt keiner mehr spielen mag ist klar. Mit wenigen Patches könnte man aber die meisten Probleme beheben.
      TR
      - YouGenius - Sheva - Mac - Carloz - Nani - Halibel - Maruko -


      Every Frame A Painting
    • Ich spiels noch regelmäßig. Immer mit Kollegen, kannst ja mal ab und zu nach ner Lobby von NMP Reaper, SHK420 oder El Kolossus suchen und dann einfach joinen. Gems sind die meiste Zeit bei uns 3 nicht ausgewäht zur Info :P
      SSFIV : Ryu
      SFxTK : Law x Ryu
      T6 : Law / Miguel
    • Ich spiel noch relativ regelmäßig bin aber keine Konkurrenz.
      Hab so meine Probleme mit langen Strings. Mehr als irgendwelche 3-4 Hit Combos sind nicht drin. Und das rächt sich egal wie gut man blockt wenn man dann wenn man was frisst gleich nen 10er oder so frisst.
      currently playing: Tekken Tag Tournament 2

      TTT2: 1. Lei Wulong / 2. Hwoarang / Xiaoyu / mal testen...
    • Durch Damagescaling werden lange Combos hart geschwächt. Drum ist es eigtl besser sich kurz zu halten. Ausschlaggebend ist eher mit welchen Char du spielst. Bei manchen erscheinen längere Hitcombos allein durch die Specialmoves z. B. Hwoarangs EX QCB+K sind 5 Hits(diese sind nicht vom Damagescaling per Hit betroffen). Drum sind bei den einen 5er Hitcombos, bei den anderen 10er normal, sofern man Tag-Cancel nicht mit einberechnet.

    • Raven
      Standing Light Punch
      When this attack is blocked, the advantage on block has gone from 3 frames (ver. 1.05) to 1 frame.

      Crouching Heavy Punch
      The amount of times you can follow-up with this attack has been modified from 5 times (ver. 1.05) to 3 times.
      -
      Juri
      Kaisen Dankairaku
      Damage has been reduced from 350 (ver. 1.05) to 300.
      -
      Yoshimitsu
      During a forward jump, press away from the opponent, then Light Kick → Medium Kick
      If the first hit of this attack connects on an airborne opponent, the second hit will also hit.
      -
      Xiaoyu
      Crouching Heavy Kick
      The amount of times you can follow-up with this attack has been modified from 6 times (ver. 1.05) to 3 times.

      Hakkesho
      Hitting an airborne opponent with this attack will increase the number of times a follow-up attack can be used. It may be hard to explain with just text so take a look at the screenshots and explanation below.
    • Regarding Street Fighter x Tekken:




      - Several testers have been fired over the Rolento knife glitch getting through testing.



      - The PC patch which was supposed to update the game to 1.04 was delayed because of the Rolento knife glitch. Capcom didn’t want to spend the money on older patches for PC, so they were waiting for the newest edition, 1.04 to be out on consoles, and then release the PC update about a week later, but due to the glitch’s discovery, it was halted. PC will be receiving the update to 1.05 within a week after the console update.



      - Capcom is aware that the PC version has had the Swap costumes unlocked by a hack, as well as the Alternate costumes being backported from the 360 version, but I do not know if they are currently aware that those have been fully enabled in the PC version as well without needing to switch files around. At any rate, the 1.05 patch will disable, at the very least, the Swap costume hack, and anyone found using it will be reported to Microsoft for a potential account ban. Related, this costume unlocker tool also works with SSF4AE, and users of it in that game will be receiving the same punishment.



      - Capcom is deeply regretting their DLC decisions with SFxT, but are bound by a contract to both Sony and Microsoft and have very little wiggle room to change things. The 12 DLC characters will NOT be available under any circumstances until the Vita version comes out, however, previously there was going to be a 1 month delay before 360 and PC users were to get the DLC characters (plus Mega Man and Pac Man), but this has since been done away with. All platforms will get the 12 DLC characters on the Vita’s launch day.



      - Mega Man and Pac Man will be available on 360 and PC earlier than intended, sometime in July.



      - Capcom is adding roughly 20 new colors that were NOT on the disc and will be downloadable when the Vita version launches. By that time, all the colors existing on the disc will be released as well. Colors will continue to be free.






      - As a sort of surprise/apology, Capcom is developing two completely new characters that will also be released with the Vita version launch, for all platforms, at no additional cost beyond the cost for the main DLC download. These characters are Evil Ryu and Devil (Kazuya). - Several balancing changes will be done before the Vita launch. You’ll especially see major changes in the DLC characters, because even though they were “completed”, they were not properly balanced and some of their moves will have very different properties. Bryan and Lars especially have major overhauls.



      - Gems will continue to be released, both paid and free, however some gems that were intended to be paid previously will instead be released for free. This of course does not apply to all of the gems.



      - Even though a “No Gems” mode has been heavily requested, it is unlikely that there will be such a mode added to the game. This is because, as everyone suspects, Gems exist to make money for Capcom, and even though some of the actual development team wants to side with the fans on this one, the higher ups keep refusing.



      - Pandora is getting buffed for the Vita release. It will last very slightly longer and will come with a major strength boost, as well as the free meter that it already grants.



      - The timer is getting fixed for the Vita release. It will take two seconds to pass 1 in-game second, so basically match times are doubled.



      - The Alternate costumes (the second DLC costume set) will be available when the Vita version launches.



      - There was going to be a third set of DLC costumes, dubbed “Alternate 2″, but all development on them has been canceled due to poor sales of the existing DLC costumes and general distaste many people have had with the DLC in general. They wouldn’t have come out until sometime in 2013.



      - And, if it wasn’t totally clear yet, there will be no further content developed for Street Fighter x Tekken after the Vita release. The only things that will be released after that will be more of the on-disc DLC Gems. Of course, balance patches may occur, but nothing beyond that.



      - No, there will not be a Wii U version.

      Evil Ryu und Devil Kazuya. Was haltet ihr davon?
      Get back up and I'll just knock you down again !
    • >two completely new characters
      >These characters are Evil Ryu and Devil (Kazuya)

      I see what you did there
      "cant believe this, only grand finals should be on start page, the raiden player healing care is mvc3 player and known mk9 hater.. obvious troll XDDD cant be more troll, i lol,d very very hard"
    • - Several testers have been fired over the Rolento knife glitch getting through testing.

      ROFL das ist zu gut.

      - The timer is getting fixed for the Vita release. It will take two seconds to pass 1 in-game second, so basically match times are doubled.

      Fixed das Problem nicht, es verschleiert es nur. Im Gegenteil, jetzt können Runden noch länger dauern, weil nach 99 echten Sekunden noch nicht Schluss ist.
      <president> wenn du gegen smoriya spielst wirst mich aber drum bitten wieder auf plee zu gehn weil der so honest und normal is im vergleich
      <president> wie beschreib ich das am besten
      <president> wenn ich smoriya wäre, wäre die engine vom spiel der sf5 stammtisch

      +2 damage GGXrd Millia CMV
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