Events interessanter gestalten

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    • inkblot aka Tom Cannon aka SRK Gründer über den Erfolg von EVO

      reddit.com/r/Kappa/comments/2m07ie/thoughts_evos_success/

      Access to Top Players

      In the late 90’s, Socal was the hottest spot in the US for fighting games. Norcal, NY, and a few other places had strong players, but Socal had both quality and a ton of players. Putting the event in Socal gave us a running start by giving us a guaranteed high-quality bracket of players. This was an instant draw for other top players from around the country.
      But there were other big Socal tournaments at the time. What made Evo stand out?
      The key to Evo’s success was that we took some giant risks to build something that at the time was unique. Many of the things that we now take for granted at events were pioneered by Evo.

      A gathering, not just a tournament

      From the start, we wanted Evo to be a place where you could come and have fun even if you went 0-2 in the tournament. Evo 2002 was the first large tournament to move OUT of the arcades and provide a large, dedicated venue just for the tournament. This gave us the space to handle large tournament brackets and provide the BYOC and exhibitor area, so there was always something to do during the day.
      In the arcade-tournaments of the past, every single machine was used for tournaments. For even small tournament brackets, most of the time you ended up standing around and watching, or playing some other game like Puzzle Fighter while waiting for your turn to play.
      First to move to consoles
      Evo 2003 was the first major to run entirely on consoles. We saw that consoles were just a better platform for events: easier to manage and maintain, players could play on their own controller, etc. This was an extremely controversial decision at the time. People accused us of killing the arcade scene, and threatened to boycott all future Evos.

      Pioneered the “Top 8” format

      Evo was the first tournament to run all tournaments down to the top 8, then STOP. This was very intentional. The idea was to make Sunday a showdown between best of the best across all games, and to give everyone a reason to stick around for the whole event, even after they had been eliminate from the tournament.
      You know that crowd that goes bonkers during Evo Moment #37? That crowd is there because the night before we cleared out the whole room and set up seating for everyone. Pre-Evo, that bracket match would have been played out in the usual course of a double-elimination bracket, with anyone who happened to stick around watching.
      These moves may seem obvious now. But at the time these were major, unexpected changes, and the Evo crew took a lot of heat for them. “What do you mean I have to wait until Sunday to finish the tournament? We’re all right here, let’s play this out and pay me!"
      "cant believe this, only grand finals should be on start page, the raiden player healing care is mvc3 player and known mk9 hater.. obvious troll XDDD cant be more troll, i lol,d very very hard"
    • Da ich in den letzten Wochen wieder intensiv über das Thema nachdenke:
      Glaubt ihr mit den jüngsten (und bevorstehenden) Events hat sich was verbessert? Das Dreamolition Derby Feedback war umwerfend positiv, der Rumble zieht so viele Leute aus der Versenkung, wie noch nie...

      Thoughts?
      Yo! He ded.
    • Nach der Umfrage sind die meisten Spieler mehr an competition interessiert.
      Dadurch dass Rumble Teil des Capcom Pro Cup ist, ist die competition automatisch nach oben gegangen (zusätzlich dass das Datum gut gewählt wurde wegen Stunfest).
      Da sieht man dass 1,2 große Namen reichen um die Anmeldungen zu sprengen.
      Ein Turnier mit starken Spielern macht schon 90% aus. Das sieht man an den Französischen Turnieren, wo manchmal nur das Turnier gespielt wird aber dennoch viele mitmachen.
      Wenn noch die Möglichkeit da ist viel zu casualn, ist es für die deutschen perfekt. Rumble bietet das.
      (Casualn reicht zb schon beim HC für eine große Teilnehmerzahl + Standort ist von Vorteil)
      Sind noch andere Sachen dabei wie zb die Lotterie, aber ausschlaggebend ist es nicht,da nur Bonus.

      DD macht auf der anderen Seite alles richtig was das drumherum angeht. Selbst wenn man bei den Turnieren nicht mitspielt, wird man auf dem Event gut unterhalten.
      Nur es bleibt auch hier dabei. 80-90% der Teilnehmer macht die competition aus (beim DD ist der Standort, zu weit weg, der Nachteil).
      Ich weiß nicht was die Ziele des DD sind, aber es muss sich etwas einfallen lassen um die competition anzuregen (falls eine große Teilnehmerzahl das Ziel ist).
      Wäre sonst schade, da das Orga- Triple für mich organisatorisch das größte Potential hat.

      Apropos Potential: Wo bleibt der Fight Club?
      :rolleyes:
      Team Rookie, B

      Sheva - YouGenius - Carloz - Mac - Maruko - Nani - Halibel

      "Hear Me Roar"
    • TR YouGenius schrieb:

      (beim DD ist der Standort, zu weit weg, der Nachteil).


      Dafür auch für den VDV per Auto gut erreichbar - und auch aus Köln braucht man 5h. Die hat man mit einem guten Road Trip schon mal schnell und lustig verbracht :)

      Also ist München sozusagen das Herz von HardEdge! ;)
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