Mortal Kombat Region/DLC Talk

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    • hallo,
      im Großen und Ganzen liegt das einzig und allein an Microsoft.
      Spielen kann man dann noch, da sich die Sperre auf Content aus dem Marketplace bezieht.
      Doof wird es halt, wenn Onlineplay gewisse DLC voraussetzt.

      Bei Sony habe ich bisher noch nicht von einer IP Sperre gehört.

      MfG
    • PSN:
      - braucht man z.B. AT PSN Cards um den Code mit einem AT Account einzulösen --> ja
      - kann man im PSN Fake Accounts anlegen --> ja
      - gibt es im PSN IP Sperren --> mir ist nichts bekannt
      - kann man indizierte Spiele online spielen --> ja
      - gibt es Regiocodes für Mappacks --> kann vorkommen, siehe Call of Duty 4

      XBL:
      - kann man im XBL Fake Accounts anlegen --> ja
      - gibt es im XBL IP Sperren auf Content --> ja, z.B. Gears 2 DLC
      - was bedeutet das? --> man benötigt für DLC einen Fakeaccount + VPN Verbindung
      - d.h. man kann auch nicht mehr gegen andere Leute zocken? --> nein, die Sperre bezieht sich auf den Content, doof nur wenn man den DLC braucht um Lobbys zu betreten
      - gibt es da Beispiele für? --> ja Gears 2 z.B.
      - wann genau wird das gemacht? --> Spiele die in Deutschland nicht offiziell erscheinen, finden sich auch im Marketplace nicht wieder. Das Einrichten der IP -Sperre ist wohl mehr oder weniger willkürlich von MS.

      Falls hier irgendein Mist steht bitte korrigieren. War dann keine Absicht :huh:
    • nerdrage schrieb:

      was bedeutet das? --> man benötigt für DLC einen Fakeaccount + VPN Verbindung
      Habe leider kein WLAN und auch keine 2te Netzwerkkarte, daher kein VPN.
      Das heißt also ich kann zwar mit dem fake acc den online pass einlösen dann aber kein dlc laden?
      Kann ich nicht mit dem ösi acc on gehen, den DLC laden und auf meinen deutschen acc dann den kontent nutzen? (sry aber bin leicht verwirrt ^^)

      MFG Dante
    • Licht aus und der letzte macht die Tuer zu, DE-Tournamentszene!

      Inzwischen hat die BPjM gegenüber spieletipps bestätigt, dass im Bundesanzeiger Nr. 70 vom 6. Mai 2011 die Indizierung und Eintragung in Listenteil B von folgenden Spielen bekannt gegeben wird:
      • Mortal Kombat 2011, Xbox 360, UK-Version
      • Mortal Kombat 2011, Playstation 3, UK-Version
      "Grund für die Indizierung und den Eintrag in Listenteil B sind die im Spiel enthaltenen drastischen Gewaltdarstellungen", so Petra Meier, die Stellvertretende Vorsitzende der BPjM.
      Und fuer alle die es nicht wissen Liste B heisst,das Spielt wird auf Verstoesse gegen das Strafrecht geprueft,sollte diese Pruefung positiv ausfallen heisst das Verkaufsverbot in Deutschland.


      Quelle

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von SchmalzimOhr ()

    • okay ...Frage welche Konsequenzen hat sowas noch ,dass man mir theoretisch das Spiel abnehmen kann wenn ich es auf einem Turnier spiele?
      Zitat von MO:

      Frauen und grillen! Frauen gehen echt auf wenn sie nen Salat zum grillen machen können, wenn wir ne Combo drücken ist das genauso
    • Hm...vllt. weil ein Game, das aufgrund des Jugendschutzes ein Verkaufsverbot erhält, auf Events ohne Altersbeschränkung Jugendlichen zugänglich sein könnte? Ich glaube jetzt nicht, dass das jemand kontrollieren würde, aber ein offizielles Turnier, in dem TMK als Turniergame angepriesen wird, könnte Aufmerksamkeit wecken, die man nicht wecken möchte.

      Wir reden ja nicht von einem Game, dass "nur" ab 18 freigegeben wurde, sondern von einem Game, das ein Verkaufsverbot erhalten hat.

      Strategy? Spacing? I just keep punching until I hit something.


      Twitter
      InsertGame
      == Editierfarbe ==
    • Liste B bedeutet wie schon geschrieben Verbreitungsverbot und Werbeverbot.

      Theoretisch dürftest du es auf einem Turnier spielen.

      Darfst es aber hier vorher nicht bewerben, da in diesem Forum unter 18 jährige rumlaufen (wie man das nun auslegt ist wieder so ne Sache ^^... thoeretisch eh schon 1000 mal dagegen verstoßen worden:P)

      Musst dir auf dem Turnier von jeder Person den Perso zeigen lassen und dafür Sorgen dass es kein anderer spielt oder zuschaut.


      so nur meine 2 cent dazu, hab keine Ahnung von Gesetzen, da ichs nicht studiert habe, aber so würde ichs mir vorstellen.

      PS. Deutschlands Jugendschutz ist
      Was ist Diplomatie ?
      Spoiler anzeigen
      Diplomatie bedeutet jemandem so "fahr zur Hölle" zu sagen, dass er sich auf die Reise freut"
    • Ab morgen ist MK erstmal nur indiziert und darf weder öffentlich verkauft noch offen beworben werben.
      Wäre es auf Liste A gewandert wäre es das auch schon gewesen und man hätte MK auf Turnieren die ab 18 sind locker zocken können.Man hätte es auch bewerben können SOLANGE man nicht den vollen Spieletitel erwähnt sondern sowas wie "MK Turnier".



      Landet es auf Liste B steht es unter Verdacht gegen das Strafgesetz zu verstoßen und es wird daraufhin juristisch geprüft.

      Nach der Prüfung gibt es zwei Möglichkeiten:

      -es verstößt NICHT gegen das Strafgesetz ,dann wird es nur indiziert und kommt wieder auf die Liste A.



      -Es verstößt gegen das Strafgesetz und wird beschlagnahmt.

      Die Konsequenzen sind ein generelles Verkaufsverbot,Einzug und Vernichtung der beschlagnahmten Medien und VERBOT ÖFFENTLICHER VORFÜHRUNG.

      Und ein Turnier ab 18 oder nicht wäre eine öffentliche Vorführung.
      Dem Veranstalter würden im schlimmsten Falle ne Anzeige und der Einzug sämtlicher Spielediscs drohen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von SchmalzimOhr ()

    • Yo. Hat mich echt gewundert, dass das so lange gedauert hat.
      Was wäre ein Mortal Kombat ohne die BPjS ^^

      Wie schon der Amiga Joker damals schrieb.
      "Blutal" Zuschlagen bevor die BPS es tut. xD

      Das Spiel darf nun nicht mehr angeworben oder in der Presse bewertend bemerkt werden.
      d.h. keine Testberichte in deutscher Sprache mehr und keine Aushänge in Gamestop und co.
      Ein herber Schlag für alle die Events organisieren wollen. Denn es darf nicht mehr öffentlich beworben werden.

      hmmm.... Wie war das mit dem Namen? Könnten wir einfach ein "Mörtel Kompott" Turnier ankündigen und wären aus dem Schneider?
      Wenn's trifft isses nicht unsafe.

    • hmmm.... Wie war das mit dem Namen? Könnten wir einfach ein "Mörtel Kompott" Turnier ankündigen und wären aus dem Schneider?

      können uns hier problemlos über mortal kombat unterhalten, selbiges gilt auch für die wiki. die server von hardedge und der betreiber = österreich.
      du bist eine schade für beat em ups :) Komm mal in tekken6 dann zeig ich dir 17 hit sample move mit deviljin
      wenn du tekken hast zock nächstes ma mit mir da das spamm in tekken6 nich geht da man es kontert und dabei nen combo move zu kombinieren :)

      cheat cheat, niemand will mit dich spielen, patetic playing
    • Der neue Patch ist draußen, hier die Change List dazu. Quelle SRK.


      V 0.144S-234-77c814ec (Xbox 360) / V ????-??? (PS3) [update version 1.??] *released 09/23/2011
      General Gameplay Fixes/Tweaks
      • Fixed a couple of crash scenarios.
      • DLC billboards should now behave correctly on Xbox
      • You should no longer see online desyncs on Xbox that are related to alternate costumes or classic costume DLC packs.
      • MOTD handling and displaying code was tweaked.
      • Fixed a bug that could have resulted in tweakvars getting corrupted.
      • Fixed a crash in player select if you tried to exit out while the dlc box was open.
      • With the exception of Human Cyrax and Human Sektor, everyone’s alternate costumes should behave the same as their primary costumes and have the exact same move properties.
      • You can now block after a dash forward is completed if it was cancelled into from a special move. You canceling out of a dash into another dash was normalized for most of the characters. Dash Block canceling remains the same.
      • Wakeup attacks should have better invulnerability on them if done in the first 4 frames of the wakeup window. (this was added as a hotfix tweakable value)
      • You no longer get a completely free throw attempt after someone blocks your jump punch. The opponent has less block hit frames but chained combos from a jump punch will remain the same.
      • There were several reactions that could freeze a players just before they landed from attacks such as Kano’s Airball and Cyrax’s Net air reaction.
      • Made many minor hitbox adjustments.
      • Tweaked the negative edge window.
      • Several low attacks were being parried incorrectly.
      • Nightwolf and Kenshi can no longer still absorb a projectile if they get hit out of their enhanced reflects before the recovery frames start.
      Baraka
      • Baraka’s Blade Spin move starts up faster and is safer when blocked.
      • Baraka’s Enhanced Blade Charge (Blade Rush) attack goes farther now.
      • Baraka’s Chop Chop no longer auto corrects mid-move.
      Cyber Subzero
      • Cyber Subzero can no longer handcuff certain characters by catching a wakeup attack with his enhanced Ice Parry.
      Cyrax
      • Cyrax’s Buzzsaw is an overhead block and safer when blocked
      • Cyrax’s Bombs will no longer pop someone up who is in a 2nd Net reaction or in a Buzzsaw reaction.
      • Cyrax’s mk3 costume should behave the same as the primary costume now.
      Ermac
      • Ermac can no longer leave an invisible fireball collision around.
      • Fixed damage scaling a few of his reactions.
      Jade
      • All of Jade’s Enhanced Boomerangs (Reboomerang) will now return when the first hit is blocked.
      • Jade’s Staff Grab is slightly safer when blocked.
      • Jade’s U3 attack (Pole Vault) can be ducked.
      • Jade’s 4,F3 kick (Polecat) is safer when blocked.
      Jax
      • The armor on Jax’s Enhanced Dash Punch (Dash Fist) and X-Ray (Briggs Bash) now starts instantly.
      • Added armor to the startup of Jax’s Enhanced Elbow (Elite Smash).
      • Jax’s projectiles (Energy Wave) recover a tiny bit faster.
      • Jax’s towards 3 attack (Big Leg) is now an overhead.
      • Jax can no longer frame trap someone with his Gotcha Grab.
      Johnny Cage
      • Johnny Cage’s F3,2 (Take Two) no longer true combos into 2in1’d special moves
      • Johnny Cage’s Nut Punch does slightly less damage.
      Kabal
      • Kabal can no longer leave an invisible fireball collision around.
      • Removed a couple unavoidable block traps with Kabal. (with F2 and 4)
      Kano
      • If you don’t charge and hold the Enhanced Kano Ball it will now keep its armor.
      • Kano’s Knife Toss recovers slightly faster.
      Kitana
      • Kitana’s Fan reactions on an airborne opponent damage scale correctly now.
      • Kitana’s X-Ray (Fan-Tastic) can no longer be reflected.
      Kung Lao
      • Removed the pushback on Kunglao’s spin when blocked.
      • Ground Hat now leaves both players at neutral when hit close and leaves Kung Lao at a disadvantage when blocked up close.
      • Kung Lao’s overhead hat attack is slightly safer when blocked.
      Liu Kang
      • Lui Kang’s Parry now can correctly give a first hit bonus!
      Nightwolf
      • Nightwolf’s reflect should work better as a wakeup attack.
      Noob
      • Noob’s Teleport Slam should connect better with some opponents.
      • Noob should no longer be hit on the ground after he is up in the air for his teleport.
      • Noob’s Shadow Charge hits overhead.
      Quan Chi
      • Fixed an isse where Quan Chi’s Skull Projectile (Skull Ball) could sometimes become invisible.
      • Added some armor to the Quan Chi’s Enhanced Sky Drop (Sky Stomp).
      Raiden
      • Raiden can no longer unavoidably frame trap someone with his Vicinity Blast.
      • Raiden has 2 additional recovery frames on his normal Teleport.
      • Raiden can’t be hit during his Enhanced Teleport (Sparkport).
      Reptile
      • Reptile whiffed Elbow Dash now builds slightly less meter.
      • Reptile is held slightly longer after knocking someone down with the Elbow Dash.
      • A blocked Reptile Elbow Dash no longer pushes back.
      • Reptile’s Enhanced Slide (Slime Trail) now has armor on it.
      • Reptile can no longer leave an invisible Forceball collision around.
      Scorpion
      • Scorpion’s Leg Takedown is safer when blocked.
      • Scorpion’s Enhanced Leg Takedown (Takeout) now has armor on it.
      Sektor
      • Sektor can now 2in1 into the front and behind Up Missiles
      • Sektor’s mk3 outfit should behave the same as the primary costume
      • Sektor’s backjets will no longer get stuck firing, wasting precious fuel. (Yay!)
      • Sektor’s X-Ray (Massive Missile) can no longer be reflected.
      Shang Tsung
      • The armor on Shang’s Enhanced Soul Steal now starts instantly
      • Shang Tsung’s Enhanced Soul Steal (Soul Capture) activates faster.
      Sheeva
      • Sheeva’s Fireball is a mid block now and the Enhanced Fireball (Fire Blast) is an overhead.
      • Sheeva’s Ground Pound can correctly give a first hit bonus!
      • Sheeva’s Enhanced Jump Stomp (Jump Crush) now has armor on it.
      • Sheeva’s Air Grab has better anti-air collision on it.
      Sindel
      • Sindel can no longer leave behind an invisible fireball collision around.
      • Sindel’s B1 attack is a low block.
      • Sindel’s Enhanced Scream is slightly faster now.
      • Sindel’s Scream (Yell) can no longer be parried.
      Smoke
      • It’s no longer possible to handcuff opponents with Smoke’s Vibration (Shake) Parry.
      Sonya
      • The armor on Sonya’s cartwheel (Krazy Legs) lasts until the first collision and Archkick’s (Arc Wave) armor lasts until her arch is almost over.
      • Sonya’s 1,1,4 (Fierce Assault) no longer true combos into 2in1’d special moves from it.
      • Sonya’s 3,1,4 (Beat Up) no longer true combos into 2in1’d special moves from it.
      Stryker
      • Stryker’s Enhanced Baton (Baton Bash) Sweep’s 2nd hit is an overhead and is safer when blocked.
      • Stryker’s Grenades recover slightly faster.
      • Stryker’s Baton Roll starts up faster and the enhanced version has armor on it for a longer time.
      • Stryker’s Grenade Toss and Baton Sweep do slightly more damage.
      • Stryker’s B1,2,2 (Beatdown) combo is safer when blocked.
      Sub Zero
      • Fixed some of the Ground Freeze reaction properties which were causing some other gameplay issues.
      • Sub Zero’s Enhanced Slide (Power Slide) now has armor.
      • The opponent is frozen for 10 additional frames to allow him to at least get a slide in for some trade cases were he could get nothing before.
      Freddy Krueger
      • Freddy’s Nightmare Stance can’t be repeated instantly anymore.
      • Fixed a bug where Freddy could get stuck being immune to projectiles.
      • Freddy forward and backward Teleports (Hell Shift) build slightly less meter.
      • Some of Freddy reactions were not damage scaling correctly.
      • Tweaked the recovery on some of Freddy specials.
      Kenshi
      • Kenshi’s X-Ray (Soul Blade) can no longer be reflected.
      • Kenshi is freed up sooner now when he absorbs a projectile with his (Blade Absorb)
      • Kenshi’s F2,2,B1 (Absentminded) reaction no longer lets opponents be hit just as they hit the ground.
      Skarlet
      • Skarlet has an additional 10 frames before she can cancel out of her normal dagger toss.
      • Skarlet can no longer 2in1 cancel out of her Slide attack from her Red Dash.
      • Skarlet’s back throw now does normal damage.
      • Skarlet can do her U3 (Lifting Leg) attack from a dash now.
    • Aah, danke fürs Posten Backbone. ich hatte letztens mal ein paar Offlinematches gegen einen Kumpel und bemerkte, dass der Slide von Sub-Zero nun Armor hat. Deswegen also diese ganzen Updates. :) :qcf: :lk: DUBIA! :D

      Wie sieht überhaupt die Tierlist aus? Ich habe noch nie eine gesehen.
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