The Mortal Kombat [PS3/XBOX360] Release: 19.04.2011

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    • Kann der Aussage "UMK3 in 3D" auf Steroide vollstens zustimmen. :D

      Der Trailer ist gut!
      Mains
      Super Street Fighter 4
      - Hakan, Juri, Claw
      King of Fighters XIII - Old Hero Team

      Dragon Kick your ass into the Milky Way!
      Don't act like you don't like the Ball Buster!
      my arm, my arm, my arm, my arm, my arm, my arm
      I summon up the powers of the God Hand!
    • E3 First Look
      ...
      The new addition to the fighting game is the super meter. Similar to other fighting games with a super meter, this one has three levels.
      Level one makes whatever attack you’re pulling off stronger. Fireballs become larger, and attacks like Sektor’s teleport punch add another hit to the combo.
      Level two is a combo-breaker – pretty basic, same stuff we’ve seen before.
      Level three is the most exciting. Currently dubbed the x-ray attack, it’s a brutal attack that goes into an x-ray mode to show you what you’re doing. Like showing fingers penetrating the skull through the eyes, or breaking someones ribs. In Johnny Cage’s case, it’s the meat sack of the pelvis rupturing after his famous ball-buster.
      ...
      Pause...
    • Kurini schrieb:

      Level three is the most exciting. Currently dubbed the x-ray attack, it’s a brutal attack that goes into an x-ray mode to show you what you’re doing. Like showing fingers penetrating the skull through the eyes, or breaking someones ribs. In Johnny Cage’s case, it’s the meat sack of the pelvis rupturing after his famous ball-buster.


      oh mann. mittendrin statt nur dabei. ich hör schon wieder die ganzen zensurschreie und amokläufer-killergame-debatten.
    • Hab mir grad mal den Link von Kurini angesehn, Die Bilder die dort abgebildet sind, lassen mich erahnen das dass SO in DE nich aufn Markt kommt !

      Aber Gekauft wirds Dennoch irgendwo^^
      Teil 2 war damals noch mit das beste von der Serie, und der Neue kommt dem sehr nah!!
      Bin gespannt.
    • Mortal Kombat in 3D wird sehr geil werden. Kann's kaum erwarten. Bis dahin muss ein 3D-TV her.

      E3: Mortal Kombat - 3D-Support
      Prügelspiel mit stereoskopischem 3D


      Im Rahmen der gerade in Los Angeles stattfindenden E3 2010 hat Publisher Warner Bros. Interactive Entertainment neue Details zur PlayStation 3-Version von Mortal Kombat bekannt gegeben. Demnach wird die neueste Episode der traditionsreichen Prügelspiel-Reihe stereoskopisches 3D unterstützen - ein entsprechendes Fernsehgerät vorausgesetzt.

      Mortal Kombat besinnt sich mit dem neuesten Teil der Reihe auf seine Wurzeln und bietet 2D-Gameplay mit den bekannten Finishing-Moves. Neu ist hingegen die Grafik-Engine sowie umfangreiche Story- und Tag-Team-Modi. Mortal Kombat erscheint im nächsten Jahr für die beiden Next-Gen-Konsolen Xbox 360 und PlayStation 3.
      Quelle: gamepro.de/news/spiele/ps3/bea…al_kombat_3d_support.html
      »Es ist kein Zeichen von Gesundheit, an eine zutiefst kranke Gesellschaft gut angepasst zu sein.« - Jiddu Krishnamurti

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von The Yoga Tower ()

    • Iskarod schrieb:

      Teil 2 war damals noch mit das beste von der Serie, und der Neue kommt dem sehr nah!!
      Ist wie gesagt nicht verwunderlich. Sie machen den neuen Teil extra so übertrieben blutig und lehnen ihn absichtlich an MK2 an damit die Playerbase groß genug ist es zu kaufen. Das Ding wird locker Rated M und ziehlt daher hoffentlich auf den Hardcore Player ab. Die meisten kennen MK1 oder MK2 weil die Games zeitgleich mit SF2/SF2T auf dem Markt und in den Spielhallen waren. Interessante Infos zu der Reaktion auf die Gewalt damals gibt es im englischen Wiki-Artkel: en.wikipedia.org/wiki/Mortal_Kombat

      Auch amüsant ist dieses Video:

      stay hydrated
    • Noch ein Hands-On dazu ein Video Interview mit Ed Boon.

      Gamespot Hands-On

      Wie es aussieht kann man für Online wohl sowas wie Endless Battle (Winner Stays) und Team Battle erwarten.

      Ein paar interessant aspekte des Hands-On:
      Boon says the team is aiming for a dark and gritty look, and in terms of story, the new game will take place after the events of Mortal Kombat Armageddon but will have some time travel elements in place. Thus all of the characters you'll see will be classic ones from the first three games, with many of the locations also hailing from early in the series. In the E3 demo that we managed to get hands-on behind closed doors, there were eight playable characters: Scorpion, Sub-Zero, Mileena, Johnny Cage, Sektor, Nightwolf, Reptile, and Kung Lao, with Boon saying he's aiming for roughly 26 characters overall in the final game.
      The characters themselves are nicely detailed, and sport damage to their clothes in real time (as well as showing open wounds as the fight progresses). Blood will even splatter and eventually congeal on yourself and your opponent, turning darker in color as the match progresses.
      Nochmal bestätigt was Shii schon mit den Wunden sagte, wird bestimmt gut aussehen :thumbup:

      Ansonsten noch zur Engine:
      The game's fighting system will apparently allow you to create custom combos: that is, give you the ability to experiment and string together your own set of moves. We've been told that the timing of moves will be open enough for players to be able to connect their favourite attacks together, although we'll have to get more time with the game to see how this affects the overall balance of Mortal Kombat.
      Klingt interessant ist wohl aber noch nicht 100% bestätigt.

      Special Moves mit einsatz der Special Leiste (Level 1) führt mal wohl durch indem man dabei die Block Taste hält.
      Performing souped-up versions of your regular special moves takes up one section of the bar, and this is done by simply holding down the block button as you input the command. For example, Sub-Zero's ground freeze will normally only have an area of effect directly in front of the frosty ninja, but power it up and the frozen area will extend across the entire screen.
      Sub Zero Ground Freeze über den ganzen Boden :love:

      Zum Tag Team Modus:
      Unlike the Capcom vs. games, resting characters won't regain any health, although the game's developers said that issue was still yet to be fully decided upon

      Desweiteren wird es wohl einige Easter Eggs geben (Noob Saibot im Char Select Screen freischalten :D ? )
      Boon also hinted that the game would contain plenty of hidden secrets, something which has been a strong part of the series since day one

      HYPE! Brauch nen Arcade Stick mit Mortal Kombat Layout :P

      Update:


      Ingame Video Aufnahme und Fatalities :thumbup:

      Jeder Char wird wohl ein eigenes Model für das Innenleben (Knochen/Organe) haben.

      Noch nicht 100% bestätigt:

      Tasten werden wohl mit Front/Rear anstatt Low/High benannt (Front = nah, Rear = weiter weg), dazu ne Block Taste. Eine Run Taste wird es wohl nicht geben.
      Anscheinend soll es Dash und Back Dash geben.
      Hinzukommt das man mit Dashes aus Moves canceln kann, also z.b. Kung Lao's Spin Move, Dash Cancel daraus machen und Combo anbringen.

      Quelle: Jeff Gerstmann (giantbomb journalist)
      Pause...

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Kurini ()

    • Danke das du das alles rund um MK9 so aktuell hältst und dich so mit dem Thema befasst, Kuroko.
      Was den back- und forward-dash angeht bin ich mir nur nicht sicher wie er sich dann auf Moves wie zum Beispiel Scorpion's Harpune auswirkt da man ja hier die eingabe :h: :h: LP hat. Würde man als dann :h: :h: drücken, würde Scorpion dashen anstatt die Harpune werfen.
      Naja, mal sehn wie die das lösen aber einen Dash würde ich schon gerne haben, wenn es schon keinen RUN gibt.

      Das wurde gestern noch veröffentlicht. Weiss nicht in wie weit es sich von den bisherigen Infos unterscheidet aber hier ist es.
      Im Spoiler, da es ein weig mehr Text ist. Nur auf Englisch, of course.
      The new MK cuts deeper than before
      Mortal Kombat is back, sans DC Universe heroes, loaded with much of the blood, gore and cruel violence the series is infamous for. But Mortal Kombat for the Xbox 360 and PlayStation 3 is also worth discussing for its deeper fighting engine.

      Yes, there will be horribly painful fatalities, which developer Netherrealm Studios showed off at E3 2010 today, but there will also be gameplay changes. The game, simply title Mortal Kombat, is a 2D fighter. The characters are, of course, rendered in 3D, but like MK games past, players are locked into a 2D plane.

      Mortal Kombat borrows a feature from other series, like Street Fighter, adding powered-up EX-style moves with a new meter. That meter, at the bottom of the screen, fills as players brutally smack each other around. Not unlike the Pro Moves of Mortal Kombat Vs. DC Universe, those powered up moves make attacks more deadly, harder to avoid. To pull them off, players must pull off a special move, like a fireball, plus tap the block button.

      In the case of a fighter like Sub-Zero, his trademark icing of the floor extends from a small puddle to a much longer stretch, making it almost unavoidable. For someone like Reptile, his acid spit becomes more of an acid vomit. (Speaking of vomit, that's one of his fatalities. In the finishing move montage we saw, Reptile opened up the mouth of his dazed foe, then proceeded to puke forth huge volumes of green acid, eating out the insides of an unlucky Johnny Cage.)

      Super meter moves also modify attacks in other ways. In the case of Reptile's force ball move, not only did it make it much bigger, it popped Reptile's opponent higher, adding more frames of attack opportunity. These moves are key to expert level combos and play.

      Those super meter moves eventually add up to a brutal combo move now known as an "X-ray Move." If it connects, the X-ray Move will lead to a sequence of uppercuts, groin punches and elbows to the back. The scene desaturates, and the camera zooms in to show internal organs bleeding, bones being shattered and blood and teeth flying.

      The gore in Mortal Kombat is all physics based too. Blood splatters more realistically, attaches to players dynamically and darkens over time.

      There's also a new Tag Team mode coming to Mortal Kombat, similar in style to King of Fighters and Capcom's Vs. titles. Players can tag in allies one of three ways, with a simple swap, an attack swap or a special attack swap. The last swap technique in that list drains the player's Super Meter one bar, so it can't be spammed.

      We saw the expert class designers of Mortal Kombat pulling off amazingly deep and long-chained combos using a combination of all these super moves, X-ray moves and player swaps, something frame-counting fighting game freaks will likely appreciate more than your casual MK fan.

      We got a chance to play the PS3 and Xbox 360 versions of Mortal Kombat, playing with the available characters Scorpion, Mileena, Reptile, Sub Zero, Kung Lao, Johnny Cage, Nightwolf and Sektor. Those classic kombatants, like the classic arenas Dead Pool and Living Forest, were all rendered with great detail. The cybernetic Sektor, in particular, was impressively modeled. Mileena? Well she was impressively minimally clothed.

      You'll get a close look at each of them with custom intro and outro animations, like Scorpion's descent to hell and Mileena's grabbing and gnashing of her teeth at the camera.

      Oh, those fatalities. The one's we saw featured Sub Zero ripping out someone's spine through their torso; Nightwolf lobbing a green axe into someone's head, then decapitating him; Reptile liquefying someone's insides and Mileena faking a kiss, then ripping off a head and chowing down on it.

      Mortal Kombat's reboot isn't out until spring of next year, but Netherrealm already has big plans for the game. There's a roster that appears to be more than two dozen deep, with a spot dedicated for downloadable content—that may include classic character skins, downloadable fatalities and add-on arenas. All appear to be under discussion.

      Mortal Kombat feels like a solid return to form, a gory, bloody bash, full of what made fans fall in love with the series, a few smartly borrowed mechanics that could make non-fans appreciate what it has in the fighting department.

      QUELLE: kotaku.com/5565326/the-new-mor…s-deeper-than-ever-before
      Es ist keine Schande zu verlieren, wenn man aus seinen Fehlern lernt.
    • Noch nen Bild vom 2ten E3 Banner (zu groß ums im Thread zu posten):

      2Ter E3 Banner

      Sowie eins vom kompletten Char Select Screen. Rechts unten sieht man DLC. Mal schauen was sie per DLC anbieten werden, nur Kostüme oder auch evtl. zusätzliche Chars?




      Die Details von Scorpion's Maske sind klasse.

      Update:


      Die Button Bennenung ist nun laut Entwicklern, Front Punch und Front Kick sowie Back Punch und Back Kick.
      Levle 1 Super kann man wohl direkt ausführen oder aber auch Chargen und zu nem gewünschten Zeitpunkt loslassen.
      Level 3 Super (X-Ray) wird ausgelöst indem man 2 Buttons gleichzeitig drückt.

      Beim Tag Team kann man seinen 2ten Char entweder als Assist reinholen für nen Special Move oder man kann die Chars komplett auswechseln heist man Spielt dann jeweils weiter mit dem anderen Char.
      Die Assist funktion kostet jedoch 1 Level von der Super Leiste.

      In der Quelle gibts noch paar Bilder zu der Mortal Kombat E3 Booth

      Quelle: Kamidogu
      Pause...

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Kurini ()

    • Rafi schrieb:

      Kurini schrieb:

      Sowie eins vom kompletten Char Select Screen.


      ist kabal dabei?
      Auf dem Bild ist er nicht zu sehen nur die bisher gezeigten Chars, rest ist noch mit Fragezeichen versehen.
      Denke aber das er mit hoher wahrscheinlichkeit dabei sein wird, gab ja net soviele Chars bei MK2 und irgendwie müssen sie die 26 Felder mit Chars aus MK1, 2 und 3 füllen.
      Pause...
    • Kurini schrieb:

      Rafi schrieb:

      Kurini schrieb:

      Sowie eins vom kompletten Char Select Screen.


      ist kabal dabei?
      Auf dem Bild ist er nicht zu sehen nur die bisher gezeigten Chars, rest ist noch mit Fragezeichen versehen.
      Denke aber das er mit hoher wahrscheinlichkeit dabei sein wird, gab ja net soviele Chars bei MK2 und irgendwie müssen sie die 26 Felder mit Chars aus MK1, 2 und 3 füllen.


      Sollen die Roboter und ninjas alle reinmachen. Also noch Cyrax, Smoke, Human smoke, Noob saibot, Rain, chameleon. :)

      Hoffentlich wenigstens alle roboter. :D
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