Ryus c.mk Poke

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    • Ryus c.mk Poke

      c.mk ist mit abstand Ryu's bester Poke und hat eine sehr gute reichweite.
      Ich empfehle jedem der Ryu spielt diesen Move in sein Gameplay einzubauen.

      Warum?
      Der c.mk kommt extrem schnell raus und ihr könnt ihn ganz leicht in den Hadoken/Super canceln.

      Viele neue Ryu spieler schießen Feuerbälle wie verrückt, auch wenn der gegner ganz nah dran ist und kassieren böse Jump-In Combos.
      Verwendet den c.mk wenn euer gegner in Reichweite ist.
      In folgendem Video ab der 5. Minute zeigt euch Meister Daigo wie das gemacht wird:


      In dem Video sieht man auch schön wie Daigo einen FADC->Ultra nach dem Hadoken macht (3:16 min)


      Canceln in den Hadoken
      Gewöhnt euch folgende Execution an:
      :uh: :mk: :u: :uv: :v: :p:

      Diese execution könnt ihr auch verwenden wenn ihr einen schritt nach vorne macht um an eueren gegner ran zu kommen, ohne angst zu haben dass der SRK raus kommt.
    • Charspezifisch: Richtig getimed busted der c.mk Sagats Knee, da Ryus hitable Hitbox zu tief fürs Knee ist.
      "Say what you will about video games being a massive time sink, but the one cool thing about offline fighting game competition is that it’s an inherently social activity. You can’t go to an arcade, or a local game night, or a tournament without meeting new people, making friends, forming rivalries, dealing with pressure, and learning things about yourself."
    • Der Feuerball ist von leicht ausserhalb cr.mk Range nicht dermassen unsafe, weil's schwer ist, ihn auf Reaktion zu jumpen. Midscreen ist eher die Range, in der man ihn imo nicht werfen sollte.

      Tetra: What’s your general view on Ryu opponents?
      Fuudo: There are only 2 types of Ryu.

      1 is Hadouken type.
      2 is 2MK type.

      Those who are really good at 1 are very strong Ryu players. Being good at Hadouken forces your opponent to do risky moves such as jump. Daigo just hadouken the hell out of people and anti air everyone who tries to jump in. This way, Hadouken style can gain damage easily. Of cos, this goes the same with doing a hadouken and people jump in and do big damage on you. But its a very essential tool to become a strong Ryu player.

      2 is usually not so strong, dont really need to care about them.

      Lastly, Ryus who are good in option select proves to be tough opponents. As it limits my options to escape and prevents me from doing anything.
      So few people are willing to actually get into a game and understand what makes a 2-D fighter tick that everyone will write it off as something they'd already seen. You can't really have a 2-D fighting game anymore without a "gimmick" and people will judge the game based on what the gimmick is.
      Unfortunately, it doesn't really work. It's almost impossible to argue that the best 2-D fighting game ever produced was Hyper Fighting. We've been going in the wrong direction ever since.

      --Jay Snyder

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