Guilty Gear Xrd -SIGN- News & Facts Only [Arcade/PS3/PS4] [Patch auf 1.1 für Konsolen 08.05.2015]

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    • Guilty Gear Xrd -SIGN- News & Facts Only [Arcade/PS3/PS4] [Patch auf 1.1 für Konsolen 08.05.2015]

      Alle Trailer:


      www.youtube.com/watch?v=fFZ9xgjTPyM

      Confirmed Chars:
      Sol
      Ky
      Millia
      Chipp
      Potemkin
      May
      Venom
      Axl
      I-No
      Slayer
      Faust
      Zato-1
      Bedman


      youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NKGPhKu3jNg

      crunchyroll.com/anime-news/201…ar-xrd-sign-debut-trailer
      The new game also marks a departure for Arc System Works in that it's being developed on the Unreal Engine, which is only the third application of the game development platform for a fighting game following Mortal Kombat vs. DC and the 2011 Mortal Kombat reboot.


      japanator.com/rejoice-arc-sys-…ear-xrd-sign--28702.phtml
      The game is being directed by none other than Guilty Gear mastermind, Daisuke Ishiwatari (...)
      In case you can't tell, Ky and Sol are actually 3D models. I have to say, it's pretty incredible how they've managed to make 3D characters look like sprites.
      <president> wenn du gegen smoriya spielst wirst mich aber drum bitten wieder auf plee zu gehn weil der so honest und normal is im vergleich
      <president> wie beschreib ich das am besten
      <president> wenn ich smoriya wäre, wäre die engine vom spiel der sf5 stammtisch

      +2 damage GGXrd Millia CMV

      Dieser Beitrag wurde bereits 26 mal editiert, zuletzt von old_man_entnervt ()

    • Kidooka replied that we’ll find out more about Guilty Gear at E3… in 2014. “Most likely, [creator] Daisuke Ishiwatari will come to E3 next year and you can ask him then,” Kidooka shared with us.

      Arc System Works is preparing to move on to the next generation and it might be with Guilty Gear. “Currently, we are brainstorming,” Kidooka said to Siliconera. “Guilty Gear Xrd is a title we’re considering to bring to the next generation.”

      Kidooka added that Arc System Works are confirmed to be a PlayStation 4 developer.


      Quelle: siliconera
      du bist eine schade für beat em ups :) Komm mal in tekken6 dann zeig ich dir 17 hit sample move mit deviljin
      wenn du tekken hast zock nächstes ma mit mir da das spamm in tekken6 nich geht da man es kontert und dabei nen combo move zu kombinieren :)

      cheat cheat, niemand will mit dich spielen, patetic playing
    • keiner der 3 Chars hat Force Breaks, außer evtl. die D-Moves von Ky (halte ich aber für unwahrscheinlich).

      Millia:
      edit: bei ihrer Chara-Info steht bei Kontrahent "Zato", nicht Eddie. Evtl ein Hinweis darauf, dass es sich Storytechnisch um ein GGX-Remake handelt.

      - bad moon
      - quick fall
      - iron sabre (hair car)
      - tandem top (scheibe)
      - lust shaker (mash move)
      - haarnadel
      - secret garden
      - emerald rain (schuss super)
      - winger

      außerdem 2 neue moves (Quelle):
      214K, "Zenten":
      danach K: "Sai Zenten"
      S: Lust Shaker ("Hasei") -> was auch immer da anders ist
      HS: "Digitalis"
      - neuer Super, Chroming Rose: 214214S

      Sol:
      - hat keinen Sidewinder mehr.
      - hat in der Luft einen Standalone: "Kudakeru": j.214K (Quelle: Sinjul)
      - neuer Move in der Luft, "P.B.B." -> j.623K. Geht scheinbar nur im Dragon Install.
      - Dragon install geht in der Luft!

      Ky:
      - hat kein j.236D mehr, außerdem keine Followups zum SRK mehr.
      - neuer Move, "Spirit(?) Shell": 236D
      - neuer Move, "Grinder" irgendwas: scheint ein Followup zu standing D, j.D oder 236D zu sein?
      - neuer Move, "Durandal Core" -> Keine Motion ist angegeben, vermutlich Property die man bekommt, wenn man mit Grinder trifft, so dass Stun Edge u. Sacred Edge gebufft wird.


      Update:
      erste Infos zum System:
      - Würfe mit 4 oder 6+HS, Air Throws gibts auch. JUHUUUUUUU!
      - R.I.S.C. Rating Gauge anstatt Guard Gauge. Ich lese was von Guard und Counter Hit, ich vermute also, das wird ähnlich funktionieren.
      - Negative Penalty drinnen.
      - Dusts kann man wie immer mit Jump canceln, aber jetzt auch mit 6. Das Preview-Bild zeigt, wie Sol nach dem Dust losrennt. Sehr fein.
      - Faultless Defense Drinnen
      - Roman Cancel drinnen
      - etwas FRC-Artiges existiert scheinbar, Farbe golden anstatt blau, im Beispielbild macht Sol Gunflame-FRC und verliert 5-10% Tension (Bilder wurden geupdated, der verliert jetzt 50%). Scheinbar ist der gelbe RC ein ganz normaler RC, nur auf Projektilen. Der schwarze screen ist eine Time-Slowdown Activation für 50% Tension.
      - Instant Block noch nicht erwähnt

      Außerdem hat das Spiel ein neues Clash System:
      1. Stärkere Moves gewinnen gegen schwächere, Gegner wird beim Clash dann zurückgedrückt
      2. Gleichstarke negieren sich
      3. Bei 2 schweren Angriffen gibts etwas das sich "Danger Time" nennt, hält 3 Sekunden. Wer zuerst trifft, bekommt einen "Critical Counter" und die Chance auf hohen Schaden am Gegner. (Hoffen wir, dass das ned zu stark wird, keine lust auf ein zweites KOF12)
      du bist eine schade für beat em ups :) Komm mal in tekken6 dann zeig ich dir 17 hit sample move mit deviljin
      wenn du tekken hast zock nächstes ma mit mir da das spamm in tekken6 nich geht da man es kontert und dabei nen combo move zu kombinieren :)

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    • Sols 214K heisst 砕ける(kudakeru), was uebersetzt "brechen" oder "zusammenfallen" bedeutet. Was bricht oder zusammenfaellt, keine Ahnung 8D

      Kys Move sollte "Spirit Shell" heissen, jo.
      Spoiler anzeigen
      Main Games:KoF13: K'/Yuri/Kyo / Groove on Fight: M-A-D+Larry / MBAACC: F-Mech
      Side Games: FHD: Mizoguchi / AH3: Kamui(Evil) / KoF 2k2UM: Kyo Klone / GGAC: Robo-Ky / Rise of the Robots 2: Crusher / VS: Zabel / Dan-Ku-Ga: Lihua / KoF98(UM): Kyo/O.Yashi/Ex.Yuri (Ex.Mary/Ex.Yuri/Kasumi) / LB2: P-Mukuro

      Mein Youtube Channel
      Team NoFlameBait
      芯呪流
    • Chipp:

      - Leaf Throw (Genrouzan) hat neue Motion: 63214S
      - kein Dust Teleport mehr, wtf! Muss das sein? Back to Reload, vielen Dank..

      Neue Moves:
      Wall Cling: in der Ecke 6/4
      -->Vertical Movement: an der Wand 8/2
      -->Horizontal Movement: an der Wand 6/3/9 (was auch immer man sich darunter vorstellen mag - springt er evtl von Wand zu Wand wie Strider?)
      -->Jump Down: an der Wand 4 (hoffentlich der Dive aus AC / AC+R)
      -->Wall α Blade: an der Wand P
      -->Wall Kunai: an der Wand K (vermutlich der Shuriken von der Wand aus)
      -->Wall Genrouzan: an der Wand S (frage mich wie der Winkel ist, wenn man den Leaf Throw machen darf von der Wand aus)
      -->Wall Genyouzan: an der Wand HS (Genrouzan-You war sein Forcebreak. Mal schauen wie das aussieht.)

      Neuer Super:
      j.214214K: unbekannt. Es wird spekuliert, ob es nicht EX Chipp's Air Super ist (Er wirft viele Shuriken genau nach unten, mit einer kleinen Chance dass ein Bambusrohr dabei ist, das mehr Schaden macht)


      May:

      - Overhead Kiss ist wie früher, dh. ist "nah am Gegner" auszuführen, der Run aus +R fällt somit weg (das ist gut)
      - Followup zum OHK: "Applause for the Victim", 41236 P/K/S/HS, Eigenschaften unbekannt, beschwört scheinbar einen Delphin.
      -->Dolphin Ride": [Delphin in der Luft berühren, den man mit 41236X beschworen hat]
      - neuer Move, 22P/K: unbekannt, beschwört scheinbar einen Ball? (Tierdressursblödsinn)
      -->Followup: [Ball in der Luft berühren, dann 1/2/3, also eine beliebige unten-Motion]
      - neuer Move, Ensenga: j.41236HS - hat sie von Johnny, vermutlich wieder eine Joke-Version (zumindest von der Animation...)
      [Quelle: SRK]


      Venom:

      - kein Dubious Curve mehr
      - Kein Ball Set mit D mehr (mal wieder back to Reload)
      - neuer Move, "Q.V.": 41236+X, Eigenschaften unbekannt
      - neuer Super, Bishop Runout: 2363214HS


      Potemkin:

      - neuer Move, "Toraishyuura": 63214K
      - neuer Move, "I.C.P.M." j.41236HS
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    • Loketest Eindrücke von Elvenshadow. Ich verwende den Shoryuken-Artikel anstatt einem dustloop-Link, da es dort schön übersichtlich ist und jede Menge Bilder direkt zu sehen sind wenn man runterscrollt:
      Guilty Gear Xrd -SIGN- Location Test Impressions and Off-Screen Photos

      Strategy? Spacing? I just keep punching until I hit something.


      Twitter
      InsertGame
      == Editierfarbe ==
    • Erster Tag des Location-Tests.
      edit: der SRK-Artikel ist nicht up-to-date. lieber den post hier lesen.


      Famitsu

      Fotos und Screenshots, Radio Kaikan

      Screenshots und Info (Japanisch, Dengeki Online)

      The key point of development for the new system was to make the Roman Cancel mechanic more interesting, such as using it to to attack simultaneously with projectiles and to slow time. Right now it comes in two types (colors): red and yellow. Other colors were hinted as possibilities.

      They're now using LCD monitors.

      The SE and BGM in the loketest were recycled from older games.

      It also talks about the core concept behind each character's playstyle, but nothing really interesting there; Sol is easy to use because he's a hero, Ky has grinders to enhance his projectiles, May is catchy and gets help from animals, Chipp's more ninja-like, Millia is fast and tricky, Potemkin has changed a lot visually but retains his characteristic abilities, Venom has changed the least but his ball techniques are easier and more like playing billiards than ever.
      Quelle

      Dustloop-Post mit Bild der Schlange, 1

      Dustloop-Post mit Bildern der Schlange, 2

      Dustloop-Post mit einer Sammlung von Bildern vieler Seiten von Hecatom


      Zeug von Elvenshadow:
      - Game speed feels good! Pretty much just like XX series.
      - RC works with whiffed normals and projectiles and does slow time but time slow is very brief and doesn't really seem like it will disrupt match flow. Geht allerdings nicht mit whiffed SRKS oder dergleichen. "Which moves can be YRCd are move specific. All of Sol's moves can be YRC (YRC is whiff only) except VV and grand V. You can of course RC as normal on hit. It's easy to know what moves can't be YRCd because it will show a red "X" over your character when you try to YRC during a move that you can't, even if you have no meter."
      - All moves feel like they have JUST a little more hit stop in general which makes it seem easier to confirm but makes combos feel a little slower. Movement is about the same speed I think. Edit: extra hit stop on hit only. Block feels the same as old games.
      - Taunting mid match gives your opponent meter
      - ein "!" wird eingeblendet, wenn man falsch geblockt hat (hoch anstatt tief oder umgekehrt)
      - I also noticed stages are totally random and right now there are only 5. I think the garden may actually be Millias stage
      - Announcer says "select battle warrior" at select screen now. Battle warrior is a much more metal way to say character lol.
      - When your health bar is below about 20% it flashes.
      - instant block ist drinnen, burst grabs gehen

      Chipp:
      - Chipp can do his old air fdc to alter jump momentum.
      - kann Wall Cling nach Air Alpha Blade.
      - Chipp's "find me!" Is way easier to see and only has small increments where he is fairly hard to see.
      - To wall cling just jump near the wall and press forward and back really fast. From there you just press one of 4 buttons (no D) to get follow ups like teleport throw, 2 different striking attacks or projectile.
      - Chipp burst animation, he gets fat like a giant balloon. (wie immer?)
      - Chipp's Wall Cling seems interesting and his Kunai attack apparantly leaves the kunai laying on the ground. His Dragon Willow (Ryuu Ryuu) Overdrive apparrantly throws tons of Kunai all over the place (Anmerkung: also wohl tatsächlich der EX-Chipp Super.). Quelle

      - 236236+K is now a massive whirlwind of punches (Fist of the North Star-style, almost) followed by 2 Beta Blades.
      - His taunts employ manga/anime style emotion lines (such as the throbbing vein).
      - His burst is a very faithful rendition of the 2D version.
      - "Find Me" has him kind of going from fully there and then turning into what looks like static interference as opposed to the previous games. Quelle

      Millia:
      - evtl neue Stage, Garten
      - neuer 6HS
      - j.HS ist wie vor AC (Helikopter)
      - ihr Dust hat eine Animation, bei der sie sich zurück rollt (?)
      - ihr neuer Super ist eine Activation, bei der sie Rosen placen kann

      May:
      -May Stage: is in and the fat IK chick is in the background with a "ロケテ中"
      sign. It means basically "location test in progress"
      - May giant beach ball is summoned with a seal from the ground who hits it really high up and it slowly bounces forward controlling lots of space. Can combo off it.
      - May new move, summon hoop, dolphin waits under it. When may jumps through the dolphin pops out and may rides it horizontally.
      - May ensenga looks like it has a huge hit box!
      - " Her version of Ensenga, is an immitation of Johnny's. She throws different objects, and (if I'm reading correctly) has a more vertical angle, so you might miss if the enemy is crouching." Quelle

      Sol:
      - Hat einen Divekick *schnauf*, "Kudakero"
      - Sol dive kick has a small explosion fire hit that comes out if it whiffs and he lands on the ground. His dive kick is also really fast
      - Sol dive kick kann nicht ge-Tiger-Kneed werden, hat außerdem eine Mindesthöhe. "Still not sure if overhead or not."
      - Riot stomp is no longer a kick, it's a flaming punch but it moves the same way. When riot "stomp" hits there's an explosion and it knocks them strait up for easy follow up combo . To do follow up to riot "stomp" just hit any button on connected hit or block (all do same version)
      - After riot stomp follow up on block, sol can do an air normal before hitting the ground to continue pressure.
      - I dunno much about dragon install specifics but sol is fucking fast in it and he can shoot a giant beam . He also gets a custom win animation if you win a match in DI
      - DI beam is tyrant rave while in DI. It's like if tyrant rave shot proton cannon!
      - In DI Sol's dp+k in the air is like an air dash version of his command grab.

      - I can confirm after doing the move a couple times that Riot Stamp is still a kick like in the previous versions. The second hit knocks the opponent straight to the ground for a bounce rather than pushing them back. If blocked, it launches you higher into the air, giving you the chance to attack again.
      - As previously stated, performing a DI'd Tyrant Rave turns it into a massive, screen-reaching fireball. Quelle

      Ky:
      - 236D is that lunging move I mentioned. If it hits, your next J.D or stun edge will be enhanced, which is what that lightning strike that I mentioned earlier was.
      - Ky's lightning boost lunge move can OTG and works nicely after a sweep.
      - "Ky can generate a crest with his Grinder Placement ability, which remains in the location where it was summoned. Then with Durandal Call, triggered by hitting the Grinder with a Stun Edge attack, it shoots out a lightning bolt (or beam?). Split Ciel also generates a Grinder." Quelle

      Potemkin:
      - po stage is full of mechs
      - hat einen neuen Normal, Shoulder Tackle (jetzt auf 6K).
      - neuer normaler Wurf, "Instead he now just lifts you up with one arm and flopilly slams you down right on the ground in front of him like a rag doll.""
      - "Whoa! PO has some crazy air lunge/dive head first move, arc shape movement path, travels full screen... Medium speed. Looks hella unsafe on block" --> "ICPM causes Potemkin to launch himself across the screen in a wide, parabolic arc. It can apparantly be RCed to create various approach opportunities. Trishula creates a vertical pillar of fire. Anti-air, creates upper body invincibility." Quelle
      - ICPM can be tiger knees. It also can be YRCd so even if its not safe it's a great way for Po to close distance and I can see it leading to scary setups. [Link zum Bild bei Dengeki Online]
      - A single Pot buster does 45% damage on Chipp with full life.
      - I saw po's new fire move absorb a gun flame
      - Regular buster does good damage. More than 1/3 life on Venom.
      - Air D only goes straight down. Cannot adjust angle with stick.
      - I think you can YRC all of PO's specials. I know the super armor one works. It still has P cancel too.
      [Quelle: alles hierüber von Elvenshadow]
      - 6P may not be JCable anymore
      - 6K is now a shoulder tackle
      - wasn't able to check what gatlings into it
      - can YRC into Pot Buster
      - 2S no longer vacuums Quelle


      Venom:
      - Venom has a new air normal where he twirls the pool stick (j.D)
      - Venom stage is like old GGX stage w chained beast.
      - Venom has some giant black ball the he can suck towards him and hit again.[...] That's his new super. It seems to stay on screen a long time as in I saw him hit it at Ky, Ky blocked it. And it just bounced off and stopped near in front of him and remained in screen. Venom seems to be able to summon it towards him like other ball formations. Bild
      - Dubious curve is gone but that new move QV sorta works the same way as in you can combo into it and it summons a ball.
      [Quelle: alles hierüber Elven Shadow]
      - "QV replaces Dubious Curve, summons a ball which hits the opponent multiple times. Bishop Run Out summons a huge black ball that doesn't disappear even after hitting the opponent." Quelle
      du bist eine schade für beat em ups :) Komm mal in tekken6 dann zeig ich dir 17 hit sample move mit deviljin
      wenn du tekken hast zock nächstes ma mit mir da das spamm in tekken6 nich geht da man es kontert und dabei nen combo move zu kombinieren :)

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    • die ersten videos, besser anschauen, bevor sie evtl. gelöscht werden:



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    • nochmal 4 vids vom selben spieler




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    • die videos, die entnervt über mir geposted hat, sind von diesem youtube-account. ich empfehle, ihn ab und an auf updates zu überprüfen - er hat 2 neue videos hochgeladen.
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